אקסס בארס

מה הקשר בין כאב ראש לשיווק?

Date

#מפשיטה_כאב_ראש

״ולפעמים ההצגה נגמרת, כיבוי אורות… לקום מחר בבוקר ולהתחיל מבראשית״

בזמן האחרון חזרו לי כאבי הראש. ״מיגרנה״. מי כאן מכירים את זה?

יש לי כבר הרבה כלים שרכשתי לעצמי והמון דברים שאני כבר ״יודעת״ מה להגיד ומה לעשות ועדיין גופי ואני בוחרים בכאב ולמה אני כותבת ״בוחרים״? כי אפשר אחרת. מודעות. יש לי תחושה שזו פרידה ואוטוטו הם יעלמו לצמיתית. מה יאפשר? בחירה.

לפניכם הצעת הגשה אחרת.
 
קודם כל שאלה – האם זה כאב ראש או מודעות ענקית? עומס יתר של המוח, מחשבות, תיכנונים, בחירות ובעיקר חוסר בחירות, ביקורת, שיפוטיות עצמית, דחיינות מדהים כל מילה שהיא קצת ״לא אדיבה״ הכאב טיפה חוזר. כל זה רלוונטי בהיבטים אישיים ועיסקיים, הרי הכל …

לפניכם הצעת הגשה אחרת.

קודם כל שאלה – האם זה כאב ראש או מודעות ענקית?

#מתי_זה_קורה?
עומס יתר של המוח, מחשבות, תיכנונים, בחירות ובעיקר חוסר בחירות, ביקורת, שיפוטיות עצמית, דחיינות מדהים כל מילה שהיא קצת ״לא אדיבה״ הכאב טיפה חוזר. כל זה רלוונטי בהיבטים אישיים ועיסקיים, הרי הכל זהה.

מה זה לא ״אדיבה״? אני רוצה לעשות זום אין לרגע. לא אדיבה זה אומר לחשוב כמה אני לא…. כמה לא עשיתי, מה לא הספקתי, איפה לא הייתי, איך לא הייתי, fomo. מכירים? (Fear of missing out) תופעה ידועה במאה ה 21.

#מה_עושים?
או. כאן יש לך כמה וכמה כלים לתת באהבה אבל קודם כל

להקדים ולהגיד כמו שקרה עכשיו שזה לא תמיד עובד לי או שיש לזה סיבה?

1. #מה_יש_בכאב_מצב_הזה_שאני_לא_קולטת? כשיש רצף של אירועים, מחשבות, בעיקר דאגות על דברים ״שלא מסתדרים״ בראש, הוא מתחיל לקדוח. ״לפתור״ בעיות, להגדיר הגדרות, להסיק מסקנות והכי – להכנס לסיפורים וטלנובלות. אז מה שיש לי להגיד לכם זה…. אל! אין מה להסיק מסקנות, אלא פשוט לשאול ולחכות למודעות יותר גדולה. כן, פשוט ככה. הנה, עוד טיפת כאב ראש על הספק הזה. מכירים אותו? אם רק תשאלו את השאלה הזאת ותשחררו תראו מה יעלה?

2. #מה_הגוף_מבקש? אנחנו שוכחים שהגוף הוא חבר. ה-חבר שלנו. מה שאומר קודם כל שאנחנו לא לבד. מכירים את התחושה הזאת לפעמים? גם אני עם כל מליון הפעילויות והחברים לפעמים מרגישה.. לבד ואין דבר כזה. זה קטע כי בדיוק התכתבתי היום עם ענת, שהרגישה דברים אחרים כמו עצבות, שאמנם לא נגמרו בכאב ראש פיסי (אני מקווה) וכתבתי לה – ״את לא לבד את לא לבד את לא לבד.״ ענת במקרה הזה היא סבתא. הרגשת הלבד לא קשורה בסטטוס – מצב משפחתי, חברים. זה תחושה בגוף שנובעת מהתעלמות ממשהו שהגוף מבקש. כששואלים מה הוא הדבר את הגוף, התשובה יכולה להיות – מים, אוכל, מנוחה. או פשוט לכאוב או להרגיש את העצב .מה שעלה לי אחרי אפטר מיגרנה זה שהראש החמוד שלי פשוט ביקש קצת שקט, לנוח ו… להיות לבד רגע .. איתי. אחרי שבוע סופר אינטנסיבי. בדיעבד, כמה כיף והכרחי זה. אה כן וגם מים. כי התייבשתי היום בשמש ועם המרגריטה.

3. #למי_זה_שייך? הו. זו שאלת השאלות. הידעתם? אנחנו יכולים בקלות להיות בובים ספוגים. (בוב ספוג ברבים), יש כאלו שאפילו יותר מאחרים, בייחוד אלו עם .. היכולות הטיפוליות. או הרגישים במיוחד. אז, לפני שאנו ״קונים״ את ״הכאב״ הזה. אולי תשאלו ״למי הוא שייך?״ בהרבה מקרים נגלה שבמהלך היום, השבוע, החיים יש כמה אנשים שפגשנו או בילינו איתם שכואב להם גם או ש״ספגו״ כאב של מישהו אחר קרוב. תעשו סריקה על השבוע האחרון. תחילת שנה אזרחית חדשה. נפל איזה אסימון? רק היום עולים לי 4 שפגשתי ותחשבו כמה היו לידכם שאפילו לא שמתם לב. תחשבו על ההוא ברמזור או בפקק היום לידכם. מקרים שהתעצבנו לידכם כשהייתם ממש רגועים. ספגתם?

4. דבר לפני אחרון שיש לי להציע כאן, כי יש לי עוד מלא, הוא – #let_it_big. מה קורה אם תתרחבו לתוך הכאב. תגדילו ותגדילו ותגדילו ותתרחבו עד ש….. מה כבר יקרה? ״יתפוצץ לי הראש״..? אוקיי ו..? אז התפוצץ לי הראש עד שהתרוקן לגמרי ועכשיו. הו עכשיו השקט הזה שאחרי. תראו כמה פוקוס יצא ממנו. אה כן, הכאב ראש הזה הוא גם תופעה ידועה אצל ״add/adhd״ הידועים בכינויים ״אנשי קשב וריכוז״ לא הפרעה, אני קוראת לזה הפרייה. כאלו עם ריבוי רעיונות – מצלצל לכם מוכר ממני? מכם? יש כלים שמאפשרים לנקות גם בלי לפוצץ!

5. #לנשום. ככה פשוט. לקחתי הרגע נשימה עמוקה כי בכאב ראש שכזה – אנחנו פשוט שוכחים למלא את החזה, הריאות והלב באויר.
יש לי עוד מלא כלים בארסנל. הרשימה ענקית. את כל אלו רכשתי לי בעשור האחרון, שנמאס לי לקנות נקודות מבט של אחרים ובעיקר של רופאים. פעם היו לי כאבי גב היסטריים, אחת לכמה חודשים. כן מלחץ. לא משהו חריג מהרגיל. מכירה המון שסובלים רק שאני הייתי מתמסרת אליהם בידיים פתוחות. האורתופד אמר לי, יהיה לך את זה פעם ב.. יש לך חוליה חלשה ואני אמרתי לעצמי שכחי מזה. אם לא היה לך בעבר אין סיבה שיהיה בעתיד. זה נכון לגבי כל כאב או תופעה כרונית. מה אם את כל מה שיצרנו אפשר לשנות! ליצור מחדש?

כך התחלתי את מסע החקירה של הגוף הנפשי (אחלה מונח, הרגע נוצר). כך גיליתי עולם מרתק של תחושות ומצבים שיוצרים כאבים ובעיקר את הידיעה – שאנחנו הקפטנים של הספינה הזאת.
המסע עבר דרך שיטת גרינברג 3 שנים, סדנאות מודעות והתפתחות וב 3 שנים האחרונות עברתי צד ממש, לעסוק במודעות. לתת ממנה עוד ועוד לעצמי ולאחרים דרך אקסס קונסשנס. קורסים, הרצאות וסדנאות שאני משתתפת בהם ומנחה, המאפשרים לי לאפשר לגופי, חברי הטוב ולי, חיבור פנימי עמוק וכנה ובעיקר הפרדה בין מה שייך לי ומה לסביבה.

ואיך כל זה מתחבר לאשת השיווק שבי? ולמי יש כאב ראש משיווק?
כל מה שניסיתי ועובד לי אני באהבה שמחה להעביר הלאה. אם זה עזר לי, למה שלא אציע גם לכם?
ידע הוא עוצמה ושיווק – זה סתם מילה שאת חלקכם מכווצת. מה אם תקראו לזה פשוט – הזמנה? לכל אחד יש ידע. מה הידע שלכם?

מוגש למי שכאבים או תחושות ״מציקות״ ״פוקדים אותו״, מידי פעם. ולמה שמתי מרחאות? כי עזבו אתכם מסיפורים בראשכם, צורה, מבנה והגדרות.
פשוט תתחברו פנימה ותבדקו מה התחושות.

הטקסט הזה נכתב מתוך שקט פלאי ומדויק לי.
הוא מרגיש כמו ״תקשור״ האצבעות פשוט זזות מעצמן ושופכות אור. ומה זה ״תקשור״ בעיני במילים קצת פחות רוחניות – חיבור פנימי עמוק ושקט.

#תבורכו ?
בשבילי כבר בוקר באמצע הלילה ואני מתחילה מבראשית ומה אם נקום כל בוקר מחדש ומבראשית עם שיר חדש בלב. וואט וואז וואז וואז וואז. או ״פוד אנד פוק״ באקסס קונשסנסית ?

וואט אבר וורקס.

שבוע אחרי יומולדת בול ושמח לי ?

אם נשארתם עד כאן, תודה לכם. אשמח לשיתוף. האם זה הואיל? הפיל אסימונים?
עשו טובה ותייגו עוד שאתם חושבים ש ״סובלים״ מזה. שישפוך קצת אור.

ומי שבא לו להכיר עוד ולשמוע עוד מוזמן לפנות בפרטי.

יש לי מגוון הרצאות, סדנאות וסשנים וגם שיתוף בשלכם יתקבל בברכה. לילה/בוקר נעים.

 

שלכם – מיכל רייך.

מוציאת את המולטי טאלנט שבכם לחופשי ומאפשרת לעסק שלכם לרוץ מחוץ לסורגים

054-2277154

וכאן יש עוד פרטים

 

 

עוד
מאמרים